Výpadek internetového bankovnictví u Air Bank a Equa Bank
Air Bank zaznamenala v neděli rozsáhlé výpadky jejich internetového bankovnictví. Klienti hlásili potíže se správou svých internetových účtů, mnohým nefungovaly platební karty a někteří byli odstaveni od svých účtů zcela. Na situaci reagovala mluvčí banky Jana Pokorná s omluvou, že společnost problémy intenzivně řeší, ale není zatím jasné, jak dlouho to potrvá.
Air Bank je součástí skupiny PPF. Podle údajů ze začátku tohoto roku měla Air Bank 876.890 klientů. Počet běžných účtů se přiblížil jednomu milionu, řadí se tak spolu s ČSOB, Českou Spořitelnou, Komerční bankou a Monetou k největším českým bankovním domům.
Air Bank nebyla jedinou tuzemskou bankou, kterou o víkendu postihly komplikace s online bankovnictvím. Problémy v noci na neděli zaznamenala i Equa Bank. Neplánovaně musela přistoupit k odstávce svých bankovních systémů, z důvodu zobrazování chybných částek na účtech jejích klientů. Dle klientů banky se chyby v zobrazovaných částkách se pohybovaly i v milionech korun. Podle mluvčí banky Kateřiny Petko by situace měla být už stabilizována a systémy opět řádně fungovat.
Příspěvek Výpadek internetového bankovnictví u Air Bank a Equa Bank pochází z Parker & Hill