Facebook ustál nepokoje v USA
Občanské nepokoje v souvislosti se smrtí George Floyda rozdělily USA na dva tábory. Toto společenské dění s sebou přineslo nečekané postranní projevy. V souvislosti s protesty proti rasismu zahájilo přibližně 600 společností kampaň Stop Hate for Profit. Vůči společenským aspektům této kampaně se tento článek nebude vymezovat. Cílem kampaně Hate for Profit je přimět Facebook důsledněji potírat projevy hate-speech, publikované na sociálních sítích. Ponechme stranou otázku, zda už nyní tato cenzura nefunguje více než dostatečně. Faktem zůstává, že nezanedbatelná část příjmů Facebooku plyne právě z reklamního prostoru, který na sociálních sítích společnostem poskytuje. V době po zahájení, kdy zmíněné společnosti nárazově přerušily poptávku po reklamě, se toto projevilo i na poklesu hodnoty akcií technologického giganta. Nyní se však akcie opět přiblížily stavu před zahájením kampaně
Pokud by trend odlivu „platících zákazníků“ za reklamu dlouhodobě rostl, mohlo by to Facebook skutečně poškodit. V tuto chvíli se ale k bojkotu reklamy například v UK připojil jen jeden z deseti nejdůležitějších „zákazníků“ Facebooku – Microsoft. V USA je asi nejvýraznějším účastníkem reklamního bojkotu Coca-Cola Company. Ačkoli se Mark Zuckerberg nechal slyšet, že očekává brzký návrat společností k jeho službám, zjevně si uvědomuje možný dlouhodobý dopad bojkotu jak na zisky, tak na reputaci Facebooku. V následujících dnech se tudíž hodlá setkat s organizátory kampaně a projednat s nimi možná východiska.
Příspěvek Facebook ustál nepokoje v USA pochází z Parker & Hill